vliegreis-bali.reismee.nl

Bali -vervolg

9-9-2019

We zijn op tijd wakker, nuttigen ons ontbijt, vandaag gaan boodschappen te doen. Rond 10 uur rijden met wij met ze vieren naar Denpasar . Daar aangekomen parkeren we bij de winkel, nemen een karretje en gaan met ze vieren de winkel in. Alleen Frank die gaat niet mee de supermarkt in, hij kiest voor een voetmassage. Op ons gemak lopen we door de winkel op zoek naar alles wat we nodig hebben. De belangrijkste dingen zijn Lemper, brood, fruit ook willen wij nagel remover meenemen. Maar dat gaat hier anders dan bij onze supermarkten thuis, bij de cosmetica afdeling geven we aan wat we willen, we krijgen een bonnetje waarmee we eerst bij de kassa moeten betalen. We zoeken de rest van de boodschappen en rekenen af. Omdat Frank nog niet klaar is besluiten we eerst het winkel centrum te verkennen. Dat hebben we al gauw gezien, dus zoeken we een zaak waar we wat kunnen drinken. De eerste zaak verkoopt alleen hapjes, hier worden 3 broodjes gekocht, Dan zien we in de hoek een koffiebar Niet veel later zitten we aan de koffie en thee. Nog wat later komt Frank ook en we rijden naar de volgende supermarkt (Carrefour) hier kopen nog wat laatste spulletjes en rijden terug naar het huis. De laatste uurtjes van de middag brengen we in het zwembad door. Om later een heerlijk maaltijd, Mie met garnalen. te eten weer heerlijk gemaakt door Erni. Na het eten vertrekken we dakterras waar we heerlijk chillen.

10-10-2019

Corry en Frank moeten vandaag voor hun verblijfsvergunning naar het stadhuis. Wij houden een luie dag, rond half één zijn zij weer terug. Erni heeft Nasi Goreng gemaakt en even later zitten we aan tafel te genieten van dit heerlijke gerecht. Frank heeft een afspraak en wij brengen de middag door bij het zwembad. Tegen 18h00 rijden we weer Waroeng Kampoeng waar we weer 3 verschillende gerechtjes bestellen en deze weer delen. Als we thuis zijn verblijven nog even op het balkon, maar omdat we allemaal moe zijn liggen we al gauw in onze eigen bedje.

11-9-2019

Vandaag gaan we naar GWK, als we daar aankomen gaan we met een bus richting het park. We komen aan op een groot plein, vanuit hier is het nog een stuk lopen, maar omdat we senioren zijn wordt er een soort golfwagentje gereden naar het bovenste gedeelte van het park. Hier wilde we naar de dansshow kijken, helaas is de show is al begonnen dus we gaan eerst maar verder. Voordat we de trappen mogen beklimmen moeten we eerst een sarong om, want blote knieën mogen niet getoond worden. We nemen de trappen en even later staan we bij Wisnu Kencana,, het wordt al aardig druk wij nemen nog wat foto’s en begeven ons  mnaar beneden voor de voorstelling, daar aangekomen blijkt dat de voorstelling verhuisd is naar boven. Dan maar achter ons gratis drankje aan. We besluiten om het nog een keer te proberen om de voorstelling te zien, maar helaas we mogen niet de meer door de poortjes om de voorstelling te zien. Wel wordt verteld dat we terug mogen lopen via de uitgang, maar dit is bij deze temperatuur niet echt ideaal. Dus we besluiten om het park te verlaten en te gaan lunchen. Zo gezegd zo gedaan, eerst even kijken of we het speciale golfkarretje ons na beneden kan brengen. We nemen plaats op een bankje onder een boom, niet veel later komt de dame met het karretje en zij brengt ons bij de opstap plaats van de bus die ons naar de parkeerplaats brengt. Even later parkeren we onze auto tegen over het Warung waar we onze lunch gebruiken, dit keer bestellen we verschillende gerechtjes met een drankje dit kost ons 107000 rupia (voor 3 personen) omgerekend is dit 6,90 euro. Hierna rijden we nog even naar een groot warenhuis voor wat zeep en een cadeauzakje voor Erni die is over 6 dagen jarig. Daarna rijden we richting huis waar we nog even relaxen aan het zwembad. Om 18h00 heeft Erni weer heerlijk gekookt, dit keer Opor ayam. Leo en Corry proberen de deskcam aan de praat te krijgen, maar helaas dit lukt nogniet.

Silvia

Zo te lezen hebben jullie een heerlijke vakantie👍🏻

Monique

Het is daar ook echt duur :-) . Leuk om te lezen dat jullie het naar je zin hebben.