vliegreis-bali.reismee.nl

laatste dagen Bali

24-09-2019

Wij hebben besloten om de laatste 2 dagen aan het zwembad door te brengen, dit ook omdat mijn voet na alle wandelingen toch af en toe nog opspeelt. Als ik beneden ben gaat Corry net weg om een Indonesisch ontbijt te halen, dit bestaat uit Pisang Goreng, Risolles, Martabak, Kue Dadar  (gevulde pannenkoek). Zo gezegd zo gedaan, wij doen het rustig aan, Erni maakt weer een van haar heerlijke gerechten, dit keer soep met maïs en spinazie. Daarna begeven wij ons naar het zwembad tot een uur of vier. Eten vandaag lekker thuis

25-09-2019

Vandaag gaan we naar huis, omdat we pas vanavond vertrekken pakken we onze koffers na het ontbijt. Daarna gaan wij naar het zwembad. Ondertussen  maakt Erni in de buiten keuken weer  een heerlijke maaltijd, dit keer kip in een zoet zure saus, tafu en tempé met rijst. Na het eten blijven nog wat bij het zwembad om rond 15h00 uur te gaan douche en ons klaar te maken voor de reis. Rond 16.45 rijden richting vliegveld, waar we om 17.30 aankomen. Wij nemen afscheid  van Corry en Frank en begeven ons naar binnen. Wij kijken op de borden en zien dat we naar Gate 2 moeten. Ingecheckt hadden via het internet, alleen moeten wij toch nog via de balie nogmaals inchecken en moeten worden onze koffers op de band zetten. Na het inchecken gaan we door de emigratie en worden weer uit gestempeld, daarna lopen wij richting de Douane  en moeten wij weer alles, zoals tassen, riemen, etc in grote bakken doen. Leo moet ook zijn schoenen uit doen.
De bak met al je spullen gaat door een scan apparaat, zelf ga je  door een poortje waarna je gescand wordt en dan mag je doorlopen naar Gate 2. Bij een van de tentjes drinken we nog wat voordat we plaats nemen op een van de bankjes. Rond mogen wij richting vliegtuig na eerst nog eens gescand te zijn voordat we richting het vliegtuig mogen gaan. Zodra we inhet vliegtuig zijn zoeken wij onze stoelen bergen de bagage op in de daar voor bestemde bakken en installeren ons op onze stoelen. Precies op tijd stijgen wij op om 2 uur en 10 minuten later te landen op Singapore airport.  Wij moeten het vliegtuig verlaten met al onze handbagage om  ons naar een andere gate te begeven. Wij nemen plaats op één van de stoelen en wachten geduldig af wanneer we weer aan boord mogen. Na iets meer dan 30 minuten mogen we met onze handbagage naar onze stoelen. Wij moeten nu nog zo 14 uur vliegen voordat wij in Amsterdam landen. Wij zijn ruim op tijd en begeven ons naar de douane, gelukkig gaat dit voorspoedig en zijn we binnen de kortste keren bij de automaat om een treinkaartje te kopen. Via de lift gaan wij naar het perron om met de trein eerste richting Utrecht te rijden om daar over te stappen naar de trein richting Maastricht. Hier ontmoeten wij een jongedame die geboren is op Aruba, wij hebben een leuke conversatie en binnen de kortste keren zijn wij in Roermond. Wij nemen afscheid van de jongedame en vervolgen onze weg naar het busstation om de laatste kilometers met de bus te reizen. Nu nog een klein stukje lopen en rond  16h30 uur steken wij de sleutel in de deur en betreden ons huis. Wij kijken terug op een mooie en bijzondere reis.

Silvia

Zo te lezen hebben jullie een heerlijke vakantie👍🏻

Monique

Het is daar ook echt duur :-) . Leuk om te lezen dat jullie het naar je zin hebben.

Conny en Bas

Beetje late reactie maar ik vond het weer heel leuk om jullie verhalen te lezen en jullie te volgen. Je krijgt er wel honger van als je de stukjes leest over het eten. :-)
groetjes van ons
as en Conny